خصومات تابعينا على السوشيال ميديا وأحصلي على خصومات لعيادات ايف ومعارض مستلزمات البيت.

مايان السيد ترد على انتقادات الجمهور لها في 1000 حمد لله على السلامة

تعرضت مايان لنقد وهجوم كبير بعد تقديمها عمل كوميدي لأول مرة بمشاركتها من خلال مشاركتها بطولة مسلسل “1000 حمد الله على السلامة”، الذي يعرض حالياً ضمن المسلسلات المصرية لموسم رمضان 2023، وتجسد فيه شخصية ابنة الفنانة يسرا.

 كانت ماجدة خير الله، من أبرز النقاد الذين انتقدوا أداء مايان السيد، حيث كتبت عبر حسابها على “فيسبوك”: “من أسوأ شخصيات مسلسل 1000 حمد الله ع السلامة، ما تقدمه مایان السيد، حيث لم تدرك الفرق بين شخصية فتاة عاشت معظم عمرها في كندا وبالتالي فهي تستغرب بعض تفاصيل الحياة في مصر، وبين فتاة تعاني من التخلف العقلي وعدم الإدراك، وكان لا بد للمخرج أن يصحح ويدقق في أسلوب أداءها ولا يتركها لاجتهادها الشخصي، فالأجنبي الذي يزور مصر للمرة الأولى لا يتصرف بهذا العبط وعدم الاتزان”.

وقالت مايان السيد عبر مقطع فيديو تم نشره عبر خاصية الاستوري بحسابها على “إنستغرام”:” أنا قررت السنة دي، إن ليه ماجربش وليه ملعبش وأنا كنت حابه إن أنا أعمل ده وأني أخد ريسك و أجرب أعمل حاجة جديدة بعيدة عني شوية”.

وتابعت مايان السيد: “ممكن يكون ناس كتير شافوا إن دمي مش خفيف مثلاً أو إن أنا مش لايق عليا الكوميدي، وده من حقكم إن يبقي ليكم رأي وأنكم تعبروا عن الرأي ده طبعاً وأنا من ناحيتي حلو إن أنا أعرف فين الانتقادات دي وإيه اللي أقدر أشتغل عليه ويبقي احسن، لأن أنا لسه بتطور ولسه مش بعتبر نفسي إن أنا خلاص بقيت فنانة، أنا لسه بكبر ولسه بتعلم من الأساتذه اللي أنا بشتغل معاهم”.

وأضافت مايان السيد: “أنا فاهمة الانتقادات وفاهمة آراء الناس وأنا مستوعباها، وأنا يعني مش مغرورة عليها ولا شايفة نفسي إن أنا أحسن واحدة في الدنيا، أنا بس عايزة أقولكم من حق أي ممثل، إن هو يجرب ولو أنا ماكنش أحسن حاجة ليا السنة دي فإن شاء الله أتعلم وابقي أحسن.

بينما أشارت إلى الآراء التي أشادت بأداءها في شخصية “سماح كندا”، قائلة:”وفيه ناس برضو حبيت سماح كدا، وأنا مبسوطة إن فيه ناس حبت الشخصية وإن فيه ناس كتير بتتفرج على مسلسل 1000 حمدالله عالسلامة ودي حاجة جميلة يعني”.